03.04.2024

ОГОЛОШЕНО КОНКУРС

Інформація про конкурси на заміщення посад в Інституті

ГІДРОДИНАМІКА І АКУСТИКА

2019 ◊ Том 1 (91) ◊ Номер 4 с. 408-424

К. Н. Кузьменко*, Н. Ф. Юрченко*, П. М. Виноградський*, Ю. О. Парамонов*

* Інститут гідромеханіки НАН України, Київ, Україна

Оптимизація конструкції і роботи газового аспіратора

Gidrodin. akust. 2019, 1(4):408-424

МОВА ТЕКСТУ: Російська

АНОТАЦІЯ

Критично важливим елементом сучасних автомобільних систем безпеки пасажирів є аспіратори, які забезпечують максимальне наповнення подушок безпеки за мінімальний час, що не перевищує 30 мс. По суті, ці пристрої являють собою надзвукові газові ежектори. Проведено комплексне чисельно-експериментальне дослідження моделей аспіратора з метою оптимізації його конструкції. Задля збільшення витрати та коефіцієнта аспірації виконано аналіз результатів чисельного моделювання за випробуваннями трьох варіантів конструкції аспіратора (включаючи модифікацію камери змішування). У статті подано результати експериментів, проведених на пневматичній установці, спеціально створеній для даної роботи. Її суттєвою особливістю є наявність системи вимірювання процесу ежекції на виході й у внутрішньому тракті аспіратора. У якості ключового елемента експериментальної установки розроблено, виготовлено та випробувано новий універсальний високошвидкісний клапан UHSV16-1. Визначений тиск відриву потоку від стінки аспіратора в залежності від тиску на вході в нього. Знайдено оптимальні параметри роботи аспіратора та варіант конструкції, які задовольняють умови поставленого завдання. Показано, що за надмірного збільшення вхідного тиску спостерігається відрив потоку, який перешкоджає збільшенню витрати повітря. Виходячи з цього, рекомендується режим роботи за тиску на 1...2 бар нижче порога, при якому відбувається відрив. Оптимізований аспіратор спроектовано в менших габаритах, у порівнянні з вихідною моделлю. Зокрема, його діаметр і довжину зменшено на 10 мм.

КЛЮЧОВІ СЛОВА

аспіратор, подушка безпеки, тиск, витрата повітря

ЛІТЕРАТУРА